2 -4
Pogłębiane jest naturalne zainteresowanie dziecka matematyką. Rozwija ono myślenie matematyczne i symboliczne, proces rozumowania, sekwencjonowanie, rozwiązywanie problemów jednocześnie budując umiejętności przedstawiania i łączenia faktów matematycznych.
35 w roku szkolnym
Lekcje 30-45 minutowe, raz w tygodniu
Unikalne plansze do nauki (używane podczas zajęć)
Najmłodsi uczniowie MathRiders doświadczają matematyki poprzez kontakt z otaczającym światem. Bez wątpienia, małe grupy, ciepłe, przyjazne otoczenie i pełne zabawy doświadczenie nauki dają dzieciom w wieku od 2 do 4 lat idealne warunki do pierwszego kontaktu z matematyką!
Matematyka od narodzin
Badania pokazują, że od najmłodszych lat dzieci myślą o otaczających je przedmiotach, ludziach i wydarzeniach w zaskakujący sposób. Od chwili narodzin niemowlęta chłoną informacje o otaczającym je świecie i próbują go zrozumieć. Dlatego potrafią rozróżniać dorosłych (sortowanie), zauważają, że po dniu następuje noc (relacja czasowa). Roczne dziecko umie poprosić o więcej herbatników i będzie niezadowolone, gdy ktoś mu jeden zabierze (dodawanie i odejmowanie). Dwulatek pokaże ci na palcach ile ma lat (ilość), a trzy lub czterolatek zbuduje wieżę z klocków i nawlecze koraliki na sznurek według określonego wzoru.
MathRiders dla najmłodszych dzieci buduje solidne fundamenty matematyczne poprzez zabawę, ruch i muzykę. Bawiąc się, dzieci wypróbowują i dopracowują nowo poznane umiejętności. Nauka poprzez zabawę wpływa pozytywnie na budowanie pewności siebie. Program wprowadza m.in. Brain Jog – tzw. gimnastykę mózgu – ćwiczenie wspomagające myślenie i koordynację. Ponieważ Brain Jog łączy ruch z nauką.
Dzieci grają na perkusji, by aktywizować zmysł słuchu i rozwiązywać problemy matematyczne. Niewątpliwie muzyka wzmacnia umiejętności wykonywania działań w pamięci i myślenie twórcze.
Umiejętności autoekspresji i zdolności przywódcze:
Każde dziecko zachęcane jest do wypowiadania się zarówno indywidualnie, jak również jako członek grupy. Autoekspresja wzmacnia poczucie własnej wartości i motywuje do dalszych działań, co w związku z tym generuje to kolejne sukcesy. MathRiders uczy poprzez różnorodne aktywności, które pozwalają dziecku poznawać nowe sposoby rozumienia świata i dzielenia się swoimi odkryciami.
Budowanie trwałych fundamentów
Z pewnością budowanie trwałych matematycznych fundamentów u 2-4 latków wymaga systematycznego podejścia. Powtarzalność aktywności i ciągła praktyka budują pewność i głębię zrozumienia. By zbudować trwałe fundamenty, zapoznajemy dzieci z pięcioma zagadnieniami matematycznymi:
Nasze Centrum oferuje zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jesteśmy ponadto jedyną licencjonowaną szkołą matematyki Mathriders® w Namysłowie, w której uczymy matematyki unikalną, autorską metodą stworzoną przez Helen Doron.